Příspěvky v časopisech
- Sotáková, Hana. Comparison of Screening Questionnaire Results Focusing on Environmental Influences when Monitoring the Development of Reading Literacy among Pupils in the 1st Grade of Primary School. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2023, 7 (3), 35-53. ISSN 2533-7882. DOI 10.14712/25337890.4525.
- Jindrová, B., Kučerová, O., Kucharská, A. et al. Čtenářské dovednosti u žáků 3. ročníku vyučovaných metodou čtení Sfumato. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2023, 7 (2), 129-144. ISSN 2533-7882.
- Kucharská, A., Špačková, K.,& Šmejkalová, M. Language Awareness as a Prerequisite of Literacy Skills. Linguistics Beyond and Within [online]. 2022, 8 (2022), 114-132. ISSN 2450-5188. DOI 10.31743/lingbaw.14961. Dostupné na: https://pdfs.semanticscholar.org/0588/1a9a9b8f1292ebd3929309982a0d7c04ead6.pdf
- Kucharská, A. Diagnostika specifických poruch učení (nejen) v období koronavirové pandemie. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2022, 6 (2), 23-61. ISSN 2533-7882.
Monografie a kapitoly v monografiích
- Caravolas, M., Kucharská, A., Mikulajová, M., et al. (2024). Current dyslexia research and practice in the Czech Republic and Slovakia. In G. Elbeheri, G. Reid, & A. Fawcett (Eds.), Dyslexia in many languages: Insights, interactions, and interventions. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003408277
- Wildová, R., Koželuhová, E., Ronková, J. (2021). Didaktika počáteční čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. Praha: PedF UK. Dostupné na: https://pedf.cuni.futurebooks.cz/book/81-didaktika-rozvoje-pocatecni-ctenarske-gramotnosti
Příspěvky na mezinárodních konferencích
- Aktualita: Náš tým se ve dnech 10. -12. 3.2025 účastnil mezinárodní konference v Kolíně nad Rýnem 2nd Literacy Summit (https://eln.eu/2nd-literacy-summit/), kde jsme v rámci sympozia „Text comprehension and its assessment symposium“ prezentovali 4 příspěvky, v posterové sekci 1 poster – blíže viz program konference: https://eln.eu/wp-content/uploads/2025/03/2nd-Literacy-Summit-Full-Program-Overview_Ver11.03.pdf
- Poster (Key literacy skills for primary school pupils: diagnostic battery) na mezinárodní konferenci ICP+ International Psychological Congress (Prague, 18. 7.–23. 7. 2021) .
- Ke stažení zde
Příspěvky na konferencích v ČR
JINDROVÁ, Barbora – KUČEROVÁ, Olga. Metoda splývavého čtení Sfumato – prezentace výkonů žáků 3. ročníku v testové baterii PorTex. Přednáška. Praha, 2024.
KUČEROVÁ, Olga. Využití testové baterie PorTex v praxi školního psychologa. Přednáška. Praha, 2024.
KUCHARSKÁ, Anna – ADAMOVÁ, Michaela Mija. Odklady školní docházky a jejich odraz v testové baterii PorTex. Přednáška. Praha, 2024.
KUCHARSKÁ, Anna. Porozumění textu – aktuální stav poznání, možnosti diagnostiky a intervencí. Přednáška. České Budějovice, 2024.
PRESSLEROVÁ, Pavla. Sebehodnocení čtení na prvním stupni ZŠ a jak jej rozvíjet. Přednáška. PedF UK, 2024.
SOTÁKOVÁ, Hana. Význam rodinného čtenářského prostředí v rozvoji gramotnostních dovedností – možnosti sledování environmentálních faktorů v diagnostice čtení a psaní. Přednáška. Pedagogická fakulta UK, 2024.
ŠPAČKOVÁ, Klára – KUCHARSKÁ, Anna – LAUFKOVÁ, Veronika. Aktuální trendy a výzvy rozvoje gramotnostních dovedností. Přednáška. Praha, 2024.
ŠPAČKOVÁ, Klára – KUCHARSKÁ, Anna. Testy čtení s porozuměním – co měří a co bychom o nich měli vědět. Přednáška. Praha, 2024.
Kucharská, A. (2023). Rozvoj čtenářské gramotnosti a diagnostika gramotnostních dovedností u dětí mladšího školního věku. 7. ročník konference pracovníků PPP A SPC KHK. 25. – 28. 4. 2023. https://poradenstvikhk.cz/akce/7-rocnik-konference-pracovniku-ppp-a-spc-khk/.
Kucharská, A., Špačková, K. (2023). Představení diagnostické testové baterie PorTex. IKAP II konference KA 4: Inspiruj se v odlišnosti. 17.5.2023, IPKA II Středočeského kraje. https://ikap.kr-stredocesky.cz/konference-inspiruj-se-v-odlisnosti.
Kucharská, A. (2023). Rozvoj čtenářské gramotnosti a diagnostika gramotnostních dovedností u dětí mladšího školního věku. 7. ročník konference pracovníků PPP A SPC KHK. 25. – 28. 4. 2023. https://poradenstvikhk.cz/akce/7-rocnik-konference-pracovniku-ppp-a-spc-khk/.
Kucharská, A., Špačková, K. Testová baterie PorTex (Porozumění textu). Poradenské dny ApPPP, Olomouc, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 26.09.2022 – 27.09.2022.
Kucharská, A. (2022). Představení diagnostické baterie PorTex (Porozumění textu). Konference Čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe. Pedagogická fakulta UK, Dostupné na: https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/program/.
Špačková, K. (2022). Poslech s porozuměním jako nezbytná součást diagnostiky rozvoje čtenářských
dovedností žáků mladšího školního věku. Konference Čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe. Pedagogická fakulta UK, Dostupné na: https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/program/.
Presslerová, P. (2022). Sebehodnocení čtení jako nástroj pro podporu čtenářského sebepojetí i rozvoje čtenářské gramotnosti. Konference Čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe. Pedagogická fakulta UK, Dostupné na: https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/program/.
Přednáška na konferenci PedF UK PROGRES Q17 PedF UK – Aktuální proměny učitelského vzdělávání (Boj s pandemií), konané 8. 9. 2021 v Praze.
- Ke stažení zde